The affinity of people towards branded costumes and accessories.
The topic of "The affinity of people towards branded costumes and accessories" is a relevant and interesting area for students to undertake an academic project on. It offers an opportunity to understand consumer behavior and the psychology behind brand preferences.
- The topic is relevant as it has significant implications for businesses, as it can inform their marketing and branding strategies.
- Understanding consumer behavior in the fashion industry, one of the largest in the world, can have a significant impact on business decisions and strategies.
- The study allows students to understand how cultural and societal influences play a role in shaping consumer behavior.
- The knowledge gained from this project can be applied in various industries and inform business strategies and decisions.
In conclusion, studying the affinity of people towards branded costumes and accessories is relevant and important for students as it offers an opportunity to gain a deeper understanding of consumer behavior and the psychology behind brand preferences. It also allows students to understand how cultural and societal influences shape consumer preferences, which has significant implications for businesses in the fashion industry and beyond.
What is a Brand?
Why do Consumer prefers Branded Products?
Why this study is important?
- What to target
- Whom to target
- Economic conditions of target group
- Their responses to new products
- How to attract consumers to non-branded products.
Click Here to find additional topics
B. Com. / M. Com. Project Topics
B. A. / M. A. Economics Project Topics
If you feel that my work is useful to you.. You can use this link me to pay any amount even if it is 10/- Rs, as an encouragement fee so that I can spend more time on making these content: Hi! You can pay me with Instamojo, just use this link - Pay with UPI or any comfortable means at InstaMojo
The following links can be used for related studies.
Related Topics: Shopping habits of male and female Keralites.
Spending habits of students and the factors which influence them.
ബ്രാൻഡഡ് വസ്ത്രങ്ങളിലേക്കും അനുബന്ധ അസ്സ്സോറിസ് ലേക്കും ഉള്ള ഉപഭോക്താക്കളുടെ ആകർഷണം.
പലപ്പോഴും സ്റ്റാറ്റസ് സിംബൽ ആയി ബ്രാൻഡഡ് സാധനങ്ങൾ ഉപയോഗിക്കുന്നവർ ഉണ്ട് . കാറുകളും ബൈക്ക് കളും മറ്റും വാങ്ങുമ്പോൾ ഞാൻ ഇന്ന ബ്രാൻഡ് ആണ് വാങ്ങിയത് എന്ന് അഭിമാനമായി പറയുന്നവരും കുറവല്ല... അവയുടെ വില തന്റെ സാമ്പത്തിക സ്ഥിതിക്ക് ഇണങ്ങുന്നതാണെന്ന് വിളിച്ചുപറയാനായി ആഗ്രഹിക്കുന്നവരാണ് ഇങ്ങനെയുള്ളവർ . അതേ സമയം ബ്രാൻഡഡ് സാധനങ്ങൾ കൂടുതൽ ഗുണനിലവാരമുള്ളതാണെന്ന് വിശ്വസിക്കുന്നവരും കുറവല്ല . ചില ബ്രാൻഡുകൾ ഉപയോഗിക്കുമ്പോൾ കിട്ടുന്ന സുഖത്തിനു വേണ്ടി വാങ്ങുന്നവരും ഉണ്ട്.
ഉപഭോക്താക്കൾ അവരുടെ ജീവിതത്തിൽ ആശ്വാസവും സന്തോഷവും സംതൃപ്തിയും ആഗ്രഹിക്കുന്നു, അവർ വാങ്ങുന്ന ഉൽപ്പന്നങ്ങളിലൂടെ ഭാഗികമായി അത് നേടുന്നു. അവർ സ്ഥിരമായി ഉപയോഗിക്കുന്ന ബ്രാൻഡുകൾ ഒരു നല്ല അനുഭവം നൽകുന്നുവെങ്കിൽ, ആ ബ്രാൻഡ് വിശ്വസനീയമാണെന്ന് ഉപഭോക്താക്കൾ അഭിപ്രായപ്പെടുന്നു, അത് വാങ്ങുമ്പോൾ അവർക്ക് മനസ്സമാധാനം ലഭിക്കുന്നു.
Printable questionnaire Available to download for Free upto a limited period
ഇതുമായി ബന്ധപ്പെട്ട പഠനങ്ങൾക്ക് താഴെ കൊടുത്തിരിക്കുന്ന ലിങ്കുകൾ ഉപയോഗിക്കാം.
Why Consumer prefers Branded Products? - An Introduction
Analysis of the consumer decision process for Branded durables
A STUDY ON THE BEHAVIOUR OF FEMALE CONSUMERS IN THE PURCHASE AND USE OF COSMETICS
A Study on Brand Loyalty of Customer Towards Stars Plastics Pvt. Ltd in Kerala
Comments
Post a Comment