Skip to main content

Email Marketing

E-mail Marketing 

Market research in recent years has shown that email marketing is still a more reliable medium for marketers than traditional digital marketing. According to The Radicatty Group, a market research firm, with more than 2.5 billion email users worldwide, the number is expected to grow to more than 2.8 billion by the end of 2018, with the email market worldwide expected to reach $ 12 billion in 2014 and $ 23.5 billion by 2018.

Email marketing is the direct marketing of a commercial message to a group of people who use electronic mail (email) to send ads, solicit sales or donations, request business, or raise loyalty, trust or brand awareness among potential customers.


Benefits of e-mail marketing

There are four major benefits to email marketing:

1) It is less expensive than other types of marketing.

2) Since it takes some time to create and send email, marketers can communicate with subscribers from time to time.

3) Marketers can check their email marketing campaign to see if subscribers will respond to graphics, headlines, offers and even colors.

4) It only takes seconds to forward an email with attractive or useful offers or information, and many users will.

That is, by not only expanding the marketing effort, but also forwarding the email, there is also a network reach with people who now act as marketing brand spokespersons.

Research shows that for every dollar invested in email marketing, marketers earn up to 43.52$.

E-mail Marketing Research

The research on email marketing remains nonetheless important because of the sheer possibilities.
One can keep sending cold mails to as many people as one want but to develop that into a lead and do actual business is a skill to be developed.

Most marketing scenarios are not turning it in well as for the lack of studies or lakhs of unscientific and improper studies. It is time that a serious effort is put into on this basis.

Scroll down to find some of the recent research on Email marketing


പരമ്പരാഗത ഡിജിറ്റൽ മാർക്കറ്റിംഗിനെ അപേക്ഷിച്ച് ഇമെയിൽ മാർക്കറ്റിംഗ് ഇപ്പോഴും വിപണനക്കാർക്ക് കൂടുതൽ വിശ്വസനീയമായ ഒരു മാധ്യമമാണെന്ന് സമീപ വർഷങ്ങളിൽ വിപണി ഗവേഷണം തെളിയിച്ചിട്ടുണ്ട്. മാർക്കറ്റ് റിസർച്ച് സ്ഥാപനമായ ദി റാഡികാറ്റി ഗ്രൂപ്പിന്റെ കണക്കനുസരിച്ച് - ലോകമെമ്പാടുമായി 2.5 ബില്യണിലധികം ഇമെയിൽ ഉപയോക്താക്കളുണ്ട്, ഈ കണക്ക് 2018 വർഷാവസാനത്തോടെ 2.8 ബില്യണിൽ കൂടുതലായി വളരുമെന്നും 2014-ൽ ഇമെയിൽ മാർക്കറ്റിന്റെ ലോകമെമ്പാടുമുള്ള വരുമാനം 12 ബില്യൺ ഡോളറും 2018 ഓടെ 23.5 ബില്യൺ ഡോളറും പ്രതീക്ഷിക്കുന്നു. 

പരസ്യങ്ങൾ അയയ്‌ക്കുന്നതിനും വിൽപ്പന അല്ലെങ്കിൽ സംഭാവനകൾ അഭ്യർത്ഥിക്കുന്നതിനും ബിസിനസ്സ് അഭ്യർത്ഥിക്കുന്നതിനും അല്ലെങ്കിൽ, സാധ്യതയുള്ള ഉപഭോക്താക്കൾക്കിടയിൽ ലോയൽറ്റി, ട്രസ്റ്റ് അല്ലെങ്കിൽ ബ്രാൻഡ് അവബോധം വളർത്തുന്നതിനും ഇലക്ട്രോണിക് മെയിൽ (ഇമെയിൽ) ഉപയോഗിക്കുന്ന ഒരു കൂട്ടം ആളുകൾക്ക് ഒരു വാണിജ്യ സന്ദേശം നേരിട്ട് വിപണനം ചെയ്യുന്നതാണ് ഇമെയിൽ മാർക്കറ്റിംഗ്.

ഇമെയിൽ മാർക്കറ്റിംഗിന് നാല് പ്രധാന ഗുണങ്ങളുണ്ട്:

1) മറ്റ് തരത്തിലുള്ള മാർക്കറ്റിംഗിനെ അപേക്ഷിച്ച് ഇതിന് ചിലവ് കുറവായിരിക്കും.

2) ഇമെയിൽ സൃഷ്ടിക്കുന്നതിനും അയയ്‌ക്കുന്നതിനും കുറച്ച് സമയമെടുക്കുന്നതിനാൽ, വിപണനക്കാർക്ക് സബ്‌സ്‌ക്രൈബർമാരുമായി ഇടയ്‌ക്കിടെ ആശയവിനിമയം നടത്താനാകും.

3) ഗ്രാഫിക്‌സ്, തലക്കെട്ടുകൾ, ഓഫറുകൾ, നിറങ്ങൾ എന്നിവയോട് പോലും സബ്‌സ്‌ക്രൈബർമാർ പ്രതികരിക്കുമെന്ന് അറിയാൻ വിപണനക്കാർക്ക് അവരുടെ ഇമെയിൽ മാർക്കറ്റിംഗ് കാമ്പെയ്‌ൻ പരിശോധിക്കാനാകും.

4) ആകർഷകമായ അല്ലെങ്കിൽ ഉപയോഗപ്രദമായ ഓഫറുകളോ വിവരങ്ങളോ ഉള്ള ഒരു ഇമെയിൽ ഫോർവേഡ് ചെയ്യുന്നതിന് നിമിഷങ്ങൾ മാത്രമേ എടുക്കൂ, പല ഉപയോക്താക്കളും അത് ചെയ്യും.

അതായത്, വിപണന ശ്രമത്തിന് കൂടുതൽ വ്യാപനം മാത്രമല്ല, ഇമെയിൽ ഫോർവേഡ് ചെയ്യുന്നതിലൂടെ, ഇപ്പോൾ വിപണന ബ്രാൻഡ് വക്താക്കളായി പ്രവർത്തിക്കുന്ന ആളുകളുമായി ഒരു നെറ്റ്‌വർക്ക് റീച്ചും ഉണ്ട്.

ഇമെയിൽ മാർക്കറ്റിംഗിൽ നിക്ഷേപിക്കുന്ന ഓരോ ഡോളറിനും, വിപണനക്കാർക്ക് $43.52 വരെ ഉയർന്ന വരുമാനം ലഭിക്കുമെന്ന് ഗവേഷണങ്ങൾ കാണിക്കുന്നു.

ചില ഗവേഷണ ഫലങ്ങൾ താഴെ കൊടുക്കുന്നു .

Permission email marketing and its influence on online shopping

Email Marketing: Success Factors

Personalization in Email Marketing: The Role of Noninformative Advertising Content

A Conceptual Model for Effective Email Marketing

Toward a sustainable email marketing infrastructure

Learning to Predict Subject-Line Opens for Large-Scale Email Marketing

EMAIL MARKETING CAMPAIGNS: THE EASIEST PATH FROM ORGANIZATIONS TO CONSUMERS – AN EXPLORATORY ASSESSMENT

Dissimilarity of E-marketing VS traditional marketing

Digital Marketing VS Internet Marketing: A Detailed Study

Comments

Popular posts from this blog

Project Synopsis / Proposal (malayalam)

പ്രൊജക്റ്റ് സിനോപ്സിസ് / പ്രൊപോസൽ  We will be soon migrating to a new blog due to technical reasons...  Click Here  to find our updated blog അക്കാദമിക് ആവശ്യങ്ങൾക്കായുള്ള  ഒരുപ്രൊജക്റ്റ് പ്രൊപോസൽ അഥവാ സിനോപ്സിസ്  ഒരു വിഷയം വിശകലനം ചെയ്യുകയും ആ വിഷയത്തിന് ഒരു hypothesis  നിർദ്ദേശിക്കുകയും ചെയ്യുന്നു. ഒരു ഡോക്ടറൽ പ്രബന്ധത്തിന്റെയോ ബിരുദാനന്തര ബിരുദ തലത്തിലുള്ള തീസിസ് പേപ്പറിന്റെയോ മുൻഗാമിയായി  സാധാരണയായി ഇത്തരത്തിലുള്ള റിപ്പോർട്ട് സമർപ്പിക്കാനുള്ള നിർദ്ദേശങ്ങൾ നൽകാറുണ്ട് . ഗവേഷണം ചെയ്യാൻ ഉദ്ദേശിക്കുന്നതും  തെളിയിക്കാൻ ഉദ്ദേശിക്കുന്നതുമായ കാര്യങ്ങളും സിദ്ധാന്തങ്ങളും  ഇവിടെ അവതരിപ്പിക്കണം. പ്രസക്തമായ literature review  ഉൾപ്പെടെ, പ്രോജക്റ്റിനുള്ളിലെ അനുമാനത്തെ പിന്തുണയ്ക്കാൻ ഉപയോഗിക്കുന്ന രീതികളെയും സിദ്ധാന്തങ്ങളെയും കുറിച്ചുള്ള ആഴത്തിലുള്ള വിവരണവും ഇവിടെ നൽകേണ്ടതാണ്. 1. Literature Review : ഒരു പ്രബന്ധമോ തീസിസോ എഴുതുകയാണെങ്കിൽ, അതിനു മുന്നോടിയായി നിങ്ങൾ തീർച്ചയായും Literature Review  നടത്തേണ്ടതുണ്ട...

RECRUITMENT AND SELECTION METHOD DEPLOYED IN GROWING INDIAN INFORMATION TECHNOLOGY

We will be soon migrating to a new blog due to technical reasons...  Click Here  to find our updated blog A STUDY INTO RECRUITMENT AND SELECTION METHOD DEPLOYED IN GROWING INDIAN INFORMATION TECHNOLOGY INTRODUCTION Until date, little study has been done on the influence of e-recruitment on Recruitment and selection, like every other part of business today, is dependent on speed and accuracy. With a growing number of competent candidates vying for a shrinking pool of available positions, HR professionals must devise methods for efficiently sorting through applications while properly picking the top individuals. New technology may be able to assist, perhaps speeding up the procedure. It is possible to make the claim that the field of new technologies and personnel policy is attempting to keep up with new developments at a remarkable and converging rate. In order to change the function of human resource management in a firm, the whole enterprise strategy must be adjusted. Recruit...

B. Com. Project Topics Selection

B. Com. Project Topics: an Introduction Selecting a project topic ... click here to read more We will be soon migrating to a new blog due to technical reasons...  Click Here  to find our updated blog      B. Com. is a course vastly selected in the Bachelors degree.  But it has often been noticed that student's projects often turn out to be a farce, due to the practical inadequacies of providing guidance to so many students doing projects in the final year.       Because of the nominal preparation of projects, students often fail to understand the practical principles of the subject they are studying.      To avoid this, some project topics are suggested as examples and materials along with other related readings. Things to be considered in a B. Com. research project:      When it comes to a B.Com research project , the primary determinant of its professionalism and credibility is the Topic of your Research....

Effect of kudumbasree units in securing the financial and social conditions of women in Kerala.

We will be soon migrating to a new blog due to technical reasons...  Click Here  to find our updated blog Selecting a project topic ... click here to read more സ്ത്രീശാക്തീകരണത്തിൽ കുടുംബശ്രീയുടെ സ്വാധീനം സ്ത്രീശാക്തീകരണം  ആഗോളവൽക്കരണത്തിന്റെയും ഉദാരവൽക്കരണത്തിന്റെയും മന്ത്രമാണ് വികസനം. വികസന പ്രക്രിയയിൽ സ്ത്രീകൾക്ക് ഒരു പ്രധാന പങ്കുണ്ട്. സ്ത്രീകളുടെ ശാക്തീകരണവും വികസന പ്രക്രിയയിൽ അവരുടെ പങ്കാളിത്തവും വികസനത്തിന്റെ അനിവാര്യമായ സവിശേഷതയായി കണക്കാക്കപ്പെടുന്നു. സ്ത്രീയും പുരുഷനും തുല്യനിലയിൽ പ്രവർത്തിച്ചാൽ മാത്രമേ യഥാർത്ഥ വികസനം സാധ്യമാകൂ എന്നാണ് അനുമാനിക്കുന്നത്. ലിംഗസമത്വവും സ്ത്രീ ശാക്തീകരണവും എല്ലാ മേഖലകളിലും പുരോഗതി കൈവരിക്കുന്നതിനുള്ള പ്രധാന ഘടകമായി ആഗോളതലത്തിൽ അംഗീകരിക്കപ്പെട്ടിരിക്കുന്നു. കുടുംബത്തിനകത്തും പുറത്തും സാമ്പത്തികമായും സാമൂഹികമായും പിന്നാക്കം നിൽക്കുന്ന സ്ത്രീകളെ, പ്രത്യേകിച്ച് ദുർബല വിഭാഗങ്ങളിലും ദരിദ്രരിലും പെട്ടവരെ മുൻനിരയിലേക്ക് കൊണ്ടുവരാനും പ്രത്യേക പരിപാടികളിലൂടെ അവരെ ശാക്തീകരിക്കാനും തൊണ്ണൂറുകളിൽ തീവ്രശ്രമങ്ങൾ നടന്നിരുന്നു. അതുവഴി മുഴുവൻ കുടുംബത്ത...

The affinity of people towards branded costumes and accessories. (English/Malayalam)

The affinity of people towards branded costumes and accessories. Selecting a project topic ... click here to read more Questionnaire Available for free, limited to first 10 subscribers        The topic of "The affinity of people towards branded costumes and accessories" is a relevant and interesting area for students to undertake an academic project on. It offers an opportunity to understand consumer behavior and the psychology behind brand preferences. The topic is relevant as it has significant implications for businesses, as it can inform their marketing and branding strategies. Understanding consumer behavior in the fashion industry, one of the largest in the world, can have a significant impact on business decisions and strategies. The study allows students to understand how cultural and societal influences play a role in shaping consumer behavior. The knowledge gained from this project can be applied in various industries and inform business strategies and deci...

Online food delivery platforms and their economic and social impact.

Online food delivery platforms and their impact. Selecting a project topic ... click here to read more Cooked food to online delivery: Evolution Objective, Hypothesis and Questionnaire  Model document - free for first 3 subscribers click the above link. Food is an integral part of human life. People started eating cooked food a long time before and are accustomed to it. Being in a society that thinks time is money, the busy people or those who find themselves in a fast and furious life tend to have trouble in cooking and started taking food from hotels where cooked food was served.  Even then the shortage of time came to play and to save the trip people started takeouts which eventually led to the food delivery. Food delivery saved lots of time and it eventually became a business. With the advent of the internet and its widespread people found mobile platforms much easier for creating networks of restaurants and dedicated delivery men/carriers and connecting to the end custome...

Awareness of Consumer Rights - A proposal / synopsis

Introduction: Consumer Rights Selecting a project topic ... click here to read more      In any country, consumers constitute the main financial group. They are the axis around which all economic activity revolves. Consumer awareness refers to a consumer's understanding of numerous consumer production rules, remedies, consumer protection laws, the right to health care, and the right to be informed about the safety, quality, price, and purity of products and services acquired. Also, the goods' quality and the right to representation.      On December 9, 1986, the Lok Sabha enacted the Consumer Protection Act. It was established in order to better defend the interests of consumers. Except for those waived by the Central Government, this Protection Act covers all goods and services in the public, private, and cooperative sectors.      Consumer legislation provides a venue for a customer to file a complaint, take action against the supplier linke...

Advantages of selling goods in a cooperative market run by themselves – farmers' perspective.

കർഷകർ നടത്തുന്ന സഹകരണ വിപണി Selecting a project topic ... click here to read more കർഷകരുടെ ഉൽപ്പാദനം ശേഖരിക്കുന്നതിലൂടെ ഉൽപ്പാദക സഹകരണ സംഘങ്ങൾക്ക് സമ്പദ്‌വ്യവസ്ഥയെ ഫലപ്രദമായി ഉപയോഗിക്കാൻ കഴിയും. എന്നിരുന്നാലും, ഉയർന്ന മൂല്യമുള്ള കയറ്റുമതി വിപണികളിൽ ആധിപത്യം പുലർത്തുന്ന വിപണനത്തിലെ  സമ്പദ്‌വ്യവസ്ഥയിൽ (scale economy ) നിന്ന് വ്യത്യസ്തമാണ് ഉൽപാദനത്തിലെ സ്കെയിലിന്റെ സമ്പദ്‌വ്യവസ്ഥ. വിവരശേഖരണത്തിന്റെയും വ്യാപനത്തിന്റെയും അടിസ്ഥാനത്തിൽ മാർക്കറ്റിംഗിന്റെ ആവശ്യകതകൾ, പ്രശസ്തിയുടെയും ബ്രാൻഡിംഗിന്റെയും പങ്ക്, ചർച്ചകളുടെ പ്രാധാന്യം (കരാറുകൾ ആരംഭിക്കുന്നതിലും പരിപാലിക്കുന്നതിലും) വിവിധ തരത്തിലുള്ള സ്കെയിൽ സമ്പദ്‌വ്യവസ്ഥകളിലേക്ക് നയിക്കുന്നു. ഏകോപിത ആസൂത്രണത്തിന്റെയും അവസരങ്ങളുടെയും ആവശ്യകതയെ അടിവരയിടുന്ന നിരവധി വ്യത്യസ്തമായ സാമ്പത്തിക വെല്ലുവിളികളെ സഹകരണ സ്ഥാപനങ്ങൾ അഭിമുഖീകരിക്കുന്നു. സഹകരണ പ്രവർത്തനങ്ങളുടെയും അംഗങ്ങളുടെ ഫാം സംരംഭങ്ങളുടെയും ഇരട്ട ബിസിനസ്സാണ് സഹകരണ സംവിധാനം. സഹകരണ സംഘങ്ങൾക്കുള്ള പ്രധാന വെല്ലുവിളി, അവരുടെ സ്വന്തം സാമ്പത്തിക സോൾവൻസി നിലനിർത്തിക്കൊണ്ടുതന്നെ, അവരുടെ അംഗങ്ങ...

Stock markets and common man

ഓഹരി വിപണിയും സാധാരണക്കാരും  സാമ്പത്തിക സാക്ഷരത എന്നത് വിവരമുള്ള വിധിന്യായങ്ങൾ നടത്താനും പണത്തിന്റെ ഉപയോഗവും മാനേജ്മെന്റും സംബന്ധിച്ച് ഫലപ്രദമായ തീരുമാനങ്ങൾ എടുക്കാനുമുള്ള കഴിവിനെ സൂചിപ്പിക്കുന്നു. അവബോധം, അറിവ്, കഴിവുകൾ, മനോഭാവം, പെരുമാറ്റം എന്നിവയുടെ സംയോജനം മികച്ച സാമ്പത്തിക തീരുമാനങ്ങൾ എടുക്കുന്നതിനും ആത്യന്തികമായി വ്യക്തിഗത സാമ്പത്തിക ക്ഷേമം കൈവരിക്കുന്നതിനും ആവശ്യമാണ്. നാം പോലും നമ്മുടെ നേട്ടങ്ങളിൽ നമ്മെത്തന്നെ അഭിനന്ദിക്കുന്നു; പല മേഖലകളിലും നമുക്ക് വലിയ ദൂരം താണ്ടേണ്ടതുണ്ട്. ഇക്വിറ്റി മാർക്കറ്റ് എന്നത് സാമ്പത്തിക വീക്ഷണത്തിലെ മറനീക്കമില്ലാത്തതും എന്നാൽ സുപ്രധാനവുമായ മേഖലകളിൽ ഒന്നാണ്. 1.1 ബില്യണിലധികം ജനസംഖ്യയുള്ള ഒരു രാജ്യത്ത്, അവരിൽ വിരലിലെണ്ണാവുന്നവർ മാത്രമാണ് ഓഹരി വിപണിയിൽ നിക്ഷേപിക്കുന്നത്. അതിൽ അവരുടെ ഉൾപ്പെടുത്തൽ നിസ്സാരമാണ്. സ്റ്റോക്ക് മാർക്കറ്റിലെ നിക്ഷേപത്തെക്കുറിച്ച് അവർ അനാവശ്യ ചിന്തകൾ കാണിക്കുന്നു. ഓഹരി നിക്ഷേപത്തെക്കുറിച്ച് നമുക്ക് അനാവശ്യമായ ഭയമുണ്ട്. ആ ഇക്വിറ്റി മാർക്കറ്റ് സമ്പന്നരുടെ ഇടമാണ്, അത് ചൂതാട്ടം പോലെയാണ്, എന്നൊക്കെയാണ് ഒരു സാധാരണ സാധാരണക്കാരന് ഓഹരിക...

UPI based payment applications in retailers.

UPI and Retailers  Selecting a project topic ... click here to read more Unified Payment Interface (UPI)                The Unified Payment Interface (UPI) launched by the National Payments Corporation of India (NCPI) is one of the best, most innovative and cost-effective ways to make a significant mark in the already booming Indian economy. This new interface is designed to enable bank account holders to send and receive money from their smartphone using an identifier, i.e. Aadhaar number, mobile number, virtual payment address or QR code, without having to enter bank account information or details. UPI - The Design UPI allows the customer to make small and large transactions instantly and for free. Although UPI has to some extent achieved a clear vision and lofty goals from the government and the NCPI, it is far from being widely accepted as it has many technical, psychological and fundamental components. The strong Aadhaar Platform (U...